Touching Heaven Changing Earth

Zoals je hierboven kan zien is ons thema van onze DTS: 'Thouching Heaven Changing Earth.'

Vrijdag 6 januari begon het allemaal. We zijn een team (zonder staf)met 17; waaronder 2 Belgen :), 2 vanAmerika en 1 van Canada. Dus een heel divers team. We zijn met 14 meiden en 3 jongens. Het klikt wel goed tussen de drie jongens. De meisjes komen ook goed overeen.

Vrijdag hadden we een kennismaking, we moesten de andere voorstellen. In het begin is het wel onwennig omdat je iedereen moet leren kennen. Maar stilletjes aan komjet wel gewent ! We aten ook lekkere lasagne. We hebben heel vaak thee en koekjes. En het gemis naar frisdrank begint te komen !

Zaterdag kregen we verder uitleg over de DTS en in de namiddag deden we een leuke fotozoektocht. Waarbij we plekjes in Epe moesten zoeken en daarvan een foto maken. Dat was wel leuk.

Zondag gingen we naar de kerk in Vaassen bij mijn zus (Benjamin). Dat was zeker tof !

Daarna hadden we luch, lekkere Belgische frietjes :) met hamburgers. En daarna opnieuw uitleg over de DTS en in de avond gingen we naar 'the happening'. Dit is een maandelijkse lofprijsavond met preek. Het was een goeie avond.

Er waren een aantal problemen met de fiets, drie van ons kwamen langs de weg wel iets tegen. Zo was Lisa haar ketting afgevallen, maar wees gerust gerust ze is veilig aangekomen ;) en heeft nu een nieuwe fiets.

Benjamin moet om de week 'smorgens vroeger uit zijn bed om het ontbijt klaar te zetten. Hij moet daarvoor al om 06u30 opstaan.

Vandaag hadden we getuigenissen delen en kennismaking met de staf van LID en met onze mentor. Nog meer koekjes en thee, maar nu ook met cupcakes :).

In de namiddag hadden we workdutie. Benjamin moet naast het ontbijt ook inkopen doen. UIt de ALDI kwamen we met twee volle winkelkaren weer naar buiten en we hebben ook nog drie andere winkels gedaan. Het was gezellig.

Lisa haar werkdutie was in de keuken, afwassen, afwassen, afwassen, en dan ook eens afdrogen en dweilen.

We kregen redelijk veel creatieve huiswerkjes. Wat we leuk vinden. Maar tegelijkertijd vraagt dit ook werk, maar het zal zeker opbouwend zijn.

We kijken uit naar verder deze week en volgende week. En tot het volgende blognieuws !

Doei doei,

Benjamin en Lisa

Jona

Hey!
Leuk, leuk, leuk ...
Ik moest als duty ook de afwas doen!
Lijkt allemaal een beetje op de start van onze DTS, leuk om te lezen dus.
Veel succes verder!
Grts, Blessings,
Jona

ome Wim en tante Tanje

Tja Benjamin, voor deze maanden krijg je nu ook regelmatig deze namen te zien, want we zijn tenslotte toch tante en ome van Lisa hé

Super tof dat jullie eindelijk zo ver zijn om je voelsprieten uit te zetten . Geniet maar volop en laat God maar aan het werk!

liefs, ome Wim en tante Tanja en C°, maar van hen hoor je zo wie zo ook wel iets na de examens...

Han Waroquier

Hey tof te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik heb wel geen DTS ervaring, maar ik geloof dat die duties ook best wel plezant zullen zijn. Gediend worden is leuk, maar dienen is nog veel leuker.
Enjoy the time with the Lord.

Shalom

Cathy en Christ

fantastisch dat jullie nu ook een dts doen. De duties en het huiswerk zijn niet altijd leuk, maar verder is het levensveranderend. Be prepared, for the best.
vele groetjes
Christ en Cathy

Leo en Stefanie

Heeeeey Benja,

Leuk om je blog te hebben... was leuk je zondag in de kerk te hebben gezien. 'k Heb niet zo veel kunnen praten, maar jullie komen vast nog wel een keertje!! Spannend zeg om de boodschappen te doen in een ander land: sinas, 7-up, ranja... haha, de eerste keren moest ik altijd naar iemand anders toe om te vragen wat dat was en hoe dat eruit zag :p maar goed, geniet lekker!!!! En ik blijf je blog volgen. En Leo ook!!

Vele lieve groetjes van ons,

Schoonbroer & zus :)

Basco

Leuk dat jullie dit doen hopen dat jullie een gezegende tijd hebben daar

Stefanie

hey Lisa

Leuk te lezen dat je het daar goed stelt :-)
Amuseer je nog en hopelijk heb je met je nieuwe fiets geen kettingproblemen meer :-P

Groetjes
Stefanie