jeruzalem

Hey blogvolgers,

Het is al een heel eindje geleden dat ik iets op mijn blog gezet heb.

ndertussen zijn we al goed terug aan gekomen in Nederland, waar we nog een weekje verblijven en op zaterdag 16 juni om 3uur is het de verslag dienst van onze DTS.

Maar wat we nog in de laatste weken van onze outreach gedaan hebben.

De laatste keer dat ik nog iets op mijn blog zette was nog in Bethlehem . de eerste tien dagen dat we in Jeruzalem waren sliepen we in een oud appartementje in de oude stad. We zijn bij de ā€˜Klaagmuur' geweest op shabbat, daar dansen ze en vieren feest, zo verwelkomen ze de shabbat. We hebben in deze dagen ook synagoge geweest, 2 keer de muur op met Bart Remco waar we het woord van god hebben geproclameerd , gebedswandelingen in orthodoxe joodse wijken, praktisch gedaan in voedselbank, mensen helpen verhuizen,..

Na deze tijd was onze team opgedeeld en zijn we naar families geweest voor 4 dagen. Wij konden

Daar deze families te hulp staan. Het was een zegen voor ons en voor de families dat God ons deze mogelijk heeft gegeven.

Na de dagen bij de families zijn we met de hele groep naar de woestijn gegaan en daar ging onze debriefing tijd in. We hebben daar op kamelen gereden en hebben in een gastenverblijf geslapen, 1 appartement was een oude treinwagen en een andere was een zigeunerwagen. We hebben rond het kampvuur gegeten en de volgende dag hadden we een jeep tocht door de woestijn. Het is mooi om te zien hoe de mensen waar we zijn geweest in de woestijn met God leven, daar kunnen we veel van leren.

Tijdens de jeep tocht zijn we naar de grens van Israƫl en Egypte gereden en waarschijnlijk is het volk Israƫl daar de grens over getrokken. Ook hadden we op dat punt 2 duiven los gelaten, dat was erg bijzonder om te doen.

Daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar de volgende plek gereden, een duizend sterren hotel in de woestijn. We hebben heerlijk geslapen onder de mooie sterrenhemel in onze slaapzakken en op onze matjes, was erg leuk.

volgende morgen hebben we onze spullen weer in gepakt en zijn we naar de Dode zee gereden en daar in het water gelegen. Het is zo wonderlijk hoe God alles zo mooi geschapenen heeft, zoals de Dode zee. We zijn daarna terug gereden naar Jeruzalem naar een heel mooi appartement waar we nu onze debriefing doen. Tijdens de debriefing kijken we echt terug op wat we hier gedaan hebben, wat God in en voor ons heeft gedaan, wat onze leukste tijd was en minder leuke tijd.

Zo sluiten we deze outreach af. We zullen de laatste paar dagen in een appartement in de oude stad van Jeruzalem verblijven en we zullen nog een paar dagen wat ministeries doen

Het was een zeer boeiende dit afgelopen half jaar, waar ik heel veel van mijzelf geleerd heb en waar ik heel veel veranderd bent .

Bedankt om mijn blog te vlogen, dat zal waarschijnlijk mijn laatste verhaal worden op de blog

Gods zegen

benjamin

Stefanie

Heeee Benja, leuk om te horen hoor!!! We zijn zo trots op je dat je dit gedaan hebt. Je bent er helemaal voor gegaan. Een onvergetelijke tijd die de rest van je leven mag/zal beinvloeden. Hou lekker vast aan alles wat je mocht leren en ontvangen ben blijf uitdelen!!! :D tot snel!!! Knuffel.