Wat gaat de tijd snel... al drie weekjes voorbij ...

Beste blogspotters,

Hier zijn we weer met het blognieuws.

Voor de nieuwsgierigen een overzichtje van onze week :

Ontbijten tussen 07:00 en 07:30, loopt soms wat uit :)

Dan tijd met God tussen 7:30 en 8:00.

Daarna met de fiets richting Heidebeek om te starten rond 08:30 met ofwel aanbidding, chapel talk , voorbede, getuigenissen,...

Dan hebben we les van de spreker van de week tot 10:30. Waarna we een pauze hebben. Dan hebben we les van 11:00 tot 12:30.

Dan luch. En om 13:30 starten we op 2 dagen in de week met onze werktaak. En een dag hebben we locale outreach. Dinsdag zijn we vrij, maar binnenkort komt hier ook drama en dans voor de outreach. Donderdagnamiddag hebben we ons gebedsgroepje en onze mentorgesprekken.

Avondmaal hebben we vanaf 17:30. De maandag en de donderdagavond hebben we les. En de woensdagavond hebben we smalle groepjes :). Dit is met kleine kleine groepjes samenkomen en wat praten over de week. De vrijdagavond hebben we funavond. En in het weekend zijn we lekker vrij, maar we hebben toch veel schoolwerk.

Vorige week hadden we les van Bill Payne rond het karakter van God. Hier een aantal zaken die ons bijgebleven zijn :

'God is een liefdevolle God en alles wat Hij doet is uit liefde. En omdat Hij liefde is kan Hij soms boos worden. Als het kruis je niet overtuigd van Zijn liefde kan Hij niet meer dan dat doen.'

'We hebben allemaal onze thruthbox en het is belangrijk om je leugens uit je Waarheidsbox te ontdekken en God boven je eigen waarheidsdoos te geloven.'

We hebben al twee verjaardagen gevierd en morgen nog twee.

Deze week hadden we les van Rien vd Toorn rond vluchtelingen. Daarin leerden we dat vluhtelingen een zegen zijn, zowel voor hun geboorteland, zichzelf en voor ons eigen land. God had en heeft een speciale liefde voor vluchtelingen. In de Bijbel waren bijna alle Bijbelfiguren (zoals Jozef, Abraham, Esther, de eerste Christenen,...) zelf vluchteling.

Vanaf woensdag tot en met vrijdag hadden we les rond discipelschap van Jan Piet de Visser een Belg :) die in Brussel woont. We leerden over discipelschap aan de hand van de zaligsprekingen en hoe je deze kan toepassen.

Morgen zullen de Belgen eten maken. We maken lekkere spaghetti !

Volgende week hebben we les rond de Heilige Geest.

Er werd al af en toe gelachen met ons als Belgen en deze mop willen we wel met jullie delen :

Een Nederlandse man ging op reis met een Belgische vluchtmaatschappij daar deze goedkoper was ;) Deze Nederlander zat toen in een vliegtuig samen met allemaal Belgen. Toen het vliegtuig opgestegen was waren er enkele problemen,de piloot sprak de passagiers aan : 'We hebben ernstige problemen, de vloer zal verdwijnen dus het is belangrijk om jullie goed vast te houden aan het plafond van het vliegtuig.', de passagiers beslotenmaar zich vast te houden aan het plafond eninderdaaddevloer storte naar beneden.' Het vliegtuigwoognog een persoon te veel.Dus besloot de piloot dat nog iemand naar beneden moest vallen. De Nederlander besloot zijn leven te offeren voor alle Belgen doordat hij de enigste was. Toen de Belgen dit fantastische nieuws hoorden begonnen ze allemaal in hun handen te klappen ....

Dit was ons blognieuws voor deze week.

Doei, bye, toedeloe,

Benjamin en Lisa

Janine

He, kamer en klasgenoot! Wat een leuke blog om te lezen! Ik ga jullie natuurlijk wel volgen he!

Liefs

Caroline

Hej, leuk hoor zo'n reismee pagina met leuke verhalen er op!! Veel plezier en suc6 :-) Top Mensen, Liefs

Naomi

Hoi leuk om nog es iets te lezen, ik had al paar keer nieuwsgierig gekeken :). Gods zegen!